Ce spune copilul: Da. După
ce le-am văzut odată știu că oricând se repetă vor fi mereu la fel. Și toate
sună așa de frumos.
Cum explică specialistul:
Dorința de previzivilitate a copilului cu autism este satisfăcută prin repetiția
identică a reclamelor. De asemenea, ritmicitatea și melodicitatea lor le
captează atenția. De aceea le învață atât de ușor și le repetă atât de des. De
aici și pasiunea pentru mărci, sigle, copilul învață o dată un simbol și îl
poate recunoște oriunde, acest fapt provocându-i bucurie.
„Uită-te la autism cu inima ta, ochii tăi ar putea să omită ceva.”
Ce spune copilul: Pentru că
nu înțeleg de ce trebuie să fac acel lucru, pentru că nu am nici un beneficiu
dacă fac ce îmi spui tu.
Cum explică specialistul: Copilul
nu face anticipări (pe termen sau pentru viitor) și chiar dacă i se repetă la
nesfărșit ce trebuie să facă el nu înțelege motivația intrinsecă a unei acțiuni
dacă aceasta nu-i provoacă plăcere.
„Eu cred că Dumnezeu i-a făcut pe cei cu autism să fie gânditori, inventatori și artiști ai lumii. Totuși, pentru a ajunge în acel punct, este nevoie de răbdare, dragoste, bunătate, multe încurajări!”
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu