De multe ori, copiii cu nevoi speciale întâmpină dificultăți
de vorbire. În toate aceste cazuri recomandăm o intervenție cât mai timpurie,
alături de terapia de recuperare, a terapiei logopedice. O dată cu înaintarea
în vârsta și în legătură directă cu vârsta sa cronologică, copilul va dezvolta
rigiditătii în asimilarea limbajului, blocaje specifice care apar ca și
consecința a unor cumul de factori: sistemul vestibular, laringele, plămânii,
cu întregul ansamblu muscular specific fiecărora vor deveni mai puțin
flexibile, iar percepția sunetelor poate fi deformată în timp etc.
În terapia logopedică vom întâlni exerciții generale și
exerciții speciale, specifice și adaptate copiilor cu nevoi speciale. Astfel,
se vor exersa diferitele zone ale corpului de la respirație până la mușchii
faciali în tot ansamblul lor (obrajii, buzele, limba, maxilarele).
Procesul logopedic implică în mod evident IMITAȚIA cu
implicarea contactului vizual susținut. Din momentul în care copilul începe să
imite se poate începe un program logopedic personalizat în funcție de cerințele
și nevoile copilului. Existența unui astfel de program nu exclude încurajarea
vorbirii în procesul terapeutic de recuperare de dinaintea începerii terapiei
logopedice. Copilul va fi în permanență încurajat să vorbească.
Programul de intervenție logopedic sa va face în paralel cu
programul de intervenție terapeutică de recuperare și va fi susținut atât de
terapeutul de recuperare cât și de către părinți.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu